.

Ja det här är ju fakitskt min blogg och ibland måste jag bara skriva av mig om saker som gnager, saker som egentligen inte är så kul att prata om, bra at ha en blogg då, vet inte vilka som läser den och man behöver inte kolla en blogg i ögonen och berätta heller

Men det här har besvärat mig i cirka.. snart 2 år
Som liten åkte jag mycket till Finland, mamma åkte på en klinik, jag visste aldrig riktigt varför, tyckte det bara var kul att få åka båt och träffa nya människor
Men vi slutade åka dit när jag var 7-8 år, när jag frågade varför vi aldrig åkte dit sa dom bara: har inte blivit av.
I januari förra året kollade vi på någon dokumäntar och jag sa bara helt spontant "jag är inte ett dugg lik dig pappa"
Mamma och pappa kollade bara på varandra och mamma sa till slut "det kanske är dags att vi berättar?"
Jag fattade ingenting, frågade om och om igen var det var för fel, undrade ett tag om någon av dom var sjuk
Men efter en liten stund sa hon till slut "du är inte lik din pappa för att han är inte din pappa"
Efter den meningen trodde jag att världen skulle ramla ner
Fick veta att när pappa gick i trean fick han röda hund (tror jag) och då kan killar bli sterila, vilket min pappa blev
Dom åkte till Finland för att mamma skulle bli "injicerad" (stavas det så?)
vad det betyder orkar jag inte skriva ner, komplicerat
Men det är som en spermabank
det jobbigaste med allt var att jag trodde jag kunde få veta vem min riktiga pappa var, men det får jag inte, eftersom sånt där är anonymt kommer jag aldrig riktigt veta vem han är, bara att han troligen bor i Finland någonstans
Min pappa, han som har varit här enda sen jag föddes kommer alltid vara min pappa men en del av mig vill ändå veta vem han från Finland är, han kan vara död, ha egen familj, sitta i fängelset, men jag skulle ändå så gärna vilja veta, bara ett namn så skulle allt vara mycket lättare
När alla säger "din pappa gör j uallt för dig" - det är för att jag är det enda han har, och jag kan bara tänka hur svårt det måste ha varit för han att han aldrig skulle ha ett barn med hans gener
Min pappa är nog en av dom bästa människorna som finns på jorden, även om han har gjort saker som jag har hatat han för så är han the world's greatest.

Och nej, ingen uppmärksamhetstext, om ni tror det behöver ni ju inte ens läsa
Har bara velat fått det här ut mig och har inte vetat vart eftersom det känns fel att prata med mina föräldrar om det här, pappa skulle bli sårad om jag bara frågade: jag vill veta vem min "riktiga" pappa är
det förstår ju vem som helst



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0